Saturday, April 14, 2007

Konya-Aksaray Yolunda Kaza

Sabah uyaninca yaptigim ilk islerden biri internetten haber okumaktir. Turkiye'den uzaklarda da olsam hala orda neler olup bildigini kacirmadan takip etmek isterim. Bu sabah karsilastigim haber korkunctu. Izmir'den Izmir Zafer Ilkogretim Okulu ogrencilerini Kapadokya'ya geziye goturen otobus ile kum yuklu bir kamyon carpismis ve onlarca minik yavrucak ve anneleri can vermis.

“İnna lillahi ve inna ileyhi raciun”
Hepimiz O’ndan geldik, muhakkak yine O’na dönecegiz

Evet ilk tepkimiz bu olmali bir olum haberi alinca. Ben de oyle soyledim ama icimdeki aciyi da durduramadim bir turlu. Minik yavrulari dusundum, otobus Izmir'den yola cikarken nese icinde sarki soyleyislerini, derslerden vakit ayirip ulkemizin guzelliklerini kesfe cikacaklari icin kalplerinin heyecanla atisini hissettim. Butun bunlar "dikkatsizlik ve hatali sollama" deyisinin icinde kaybolup gitti. Bu dunyaya veda eden gunahsiz yavrucaklar, simdi bir bir once teshis edilmeyi sonra da ebediyete ugurlanmayi bekliyor. Yaralilar acilar icinde, bu gezi planini yapanlarin vicdaninda buyuk yaralar acildi. Kim ne derse, kim ne yaparsa yapsin olan bu yavrulara ve sevdiklerine oldu. Allah hepsine rahmet eylesin.

Web sitelerinden birinde Turkiye'de televizyon kanallarindan cogunda (kanal 24 haric) bu haberin 10 dakikalik bir haber olarak gectigini yaziyordu. Cunku bugun 14 Nisan, malum Cumhuriyet Mitingi vardi. Gercekten de haberlerin verilis sirasina baktigimda bir cok internet sitesinde bu haberin mitingden cok sonra geldigini gordum. Cunku Turkiye'de onemli olan insan hayati degil, aman laiklik elden gider, cumhuriyeti kim korur onemli olan bu. Siz bunlara sahip cikin onemli olan bu, yoksa 33 kisi can vermis, minik bedenler yollara sacilmis, otobuse kapasitesinden fazla kisi alip kar etmek isteyen tur sirketlerine karsi yeterli yasalar yokmus, trafik cezalarinin caydiriciligi yokmus ve en onemlisi insan hayatinin degeri yokmus hic onemli degil. Bu yolda basarilar Turkiye...

7 comments:

GANNE said...

Minik Kuşum, ne kadar doğru yazdıkların. Diyecek söz yok üstüne. Burası Türkiye, çok acı ama burda düzen böyle. :(
Hayatını kaybeden minik yavrulara Allah rahmet eylesin. Anne babalarına Allah sabır versin...

Anonymous said...

merhaba,
sitenizi Lama mutfakta da gördüm.
Yazdıklarınızda çok haklısınız. İnsan hayatının değerini bir kez daha gördük bu haberlerle peki o miting de yürüyen insanların çoğunun gerçekte ne olup bittiğinden haberi var mı? Laiklik elden gidiyor diyen adamın laiklik nedir, demokrasi nedir haberi var mıdır? Yoksa beyinleri Sezer gibi yıkanmaya mı başlamış. Kusura bakmayın fikirlerimi sizle paylaşıyorum, aynı düşüncelere sahip olmayabiliriz. Kusura bakmayın..Neyse! :)
Aslında geliş sebebim Florida da Orlando da yaşadığımı yazmaktı. Sanırım çok yakınız. Tanıştığımıza gerçekten memnun oldum.
Yakında blogspota geçiyorum daha sık ziyaretinize gelmek isterim.
Sevgilerle

Minik Kus said...

Amin Ganne'm amin...Insallah bizler ulkemize faydali oluruz, Allah'in yardimi ile elbette.

Merhaba Ayse,
Haklisin kesinlikle, ben de dayanamayip yazdim zaten. Tanistigimiza sevindim, ben de Gainesville'deyim. 1,5 saatlik bir mesafe var aramizda yani :) Bu taraflara yolun duserse beklerim. blogspota gecince mesaj birakirsan seni ekleyeyim blog listeme. Gorusmek uzre, sevgiler...

aslı said...

evet canım gerçektende dün sabah uyandığımızda hepimiz bu haberle yıkıldık....bütün yavrularımızı allah rahmet eylesin...ana babalarına allah sabırlar versin....

Calimero Mutfakta said...

Allah tan rahmet, acili ailelere sabir dilemekten baska care yok. Bugun cenaze torenlerini izledim tv de ne kadar cok aciydi anlatamam..Belki dikkatinizi cekmistir... Cumhuriyet tarihinin 2. buyuk trafik kazasiymis..

Unknown said...

Minik Kus'cum,
Ya hakkini helal et ben gelemedim.BElki okumussundu vize telasim oncesi ve sonrasi pc'sizligim(hala yok tamirde:(derken derken gelemedim.Tarifle haberler hersey birikmis.Bir cirpida baktim...Ama malesef tarifler bir yana ben aci bir haber kacirmisim.BEn kazadan habersizdim.pc;im olmayinca...Suan tum sevincim gitti...Diyecek cok sey var ama bosver...

Ah ben o acili anne babalara Rabbim'den sabir dilerim.Zira benimde goznun icine baktiim bir yavrucagim var.HAyali bile kotu yapti beni...

Canim su pc'im gelsin.Hem daha cok gelicem hemde linklerime ekliycem.Operinm.

Minik Kus said...

Amin diyorum dostlarim, baska da bir sey gelmiyor su an icin elimizden :(

Gulenaycim, ne demek ne hakkim var ki? Varsa da helal ettim hepsini, sen de helal et, bak seni uzdum bir de : Benim cocugum yok ve onlardan hic birisini de tanimiyorum ama bu haberi duyunca icim sizladi ve buraya tasimadan duramadim. Ne diyelim O'ndan geldik O'na donecegiz...