Thursday, December 6, 2007

Tarcinli Nisastali Kurabiye


Bu kurabiye tarifini yazacagima dair soz vereli 2 haftayi gecti ama malesef bir turlu sozumu tutamadim :( Emine'den ozur dileyerek tarifi sonunda yayinliyorum. Bu sene islerimin bitmek bilmediginden bahsetmistim. Her sey ayni hizla devam ediyor :( Benim de dersler disinda baska bir seye ayiracak vaktim kalmiyor malesef. Insallah 2 hafta sonra daha ozgur olabilecegim ama dahasi ne kadar olur bilemiyorum. Yani yine cok vaktimin olacagini sanmiyorum. Napalim bizim kismetimizde de bu varmis deyip dayanacagiz degil mi? Blogumu ziyaret eden herkese tesekkurler. Ozellikle de yorumlarina cevap vermedigim ve iade'i ziyarette bulunamadigim halde beni yorumsuz birakmayan arkadaslarima cok tesekkurler. Kusuruma bakmayin lutfen :(

Daha fazla konusmadan tarife gecmek istiyorum. Ama oncesinde bu kurabiyelere guzel sekillerini vermeme vesile olan kurabiye kaliplarini bana hediye eden Ganne'me bir kez de burdan tesekkur etmek istiyorum. Cok guzel sekilli kurabiyelerim oldu :)
Daha once tarifini verdigim ve teyzemin de hanim susturan dedigi nisasta kurabiyesini hatirlarsiniz. Nisasta kurabiyesini cok severim ama malesef ki yaninda icecek bir sey olmadan yemek pek mumkun degil. Bu nedenle bu defa nisasta ile un miktarini tam ters yapayim biraz da kitirlik vermesi icin azicik da sivi yag koyayim bakalim neler olacak dedim. Sonuc super :) Ust kisimlarina tarcin ile seker karisimini bulamayi da sevgili Gulenay'in blogundaki tarcinli kurabiyelerden esinlendim. Gulenay cok tesekkurler. Tariflerin cok isime yariyor :)

Malzemeler:

250 gr margarin (veya tereyagi, Amerika'dakiler icin 2 stick)
2 yumurta
1/2 cay bardagi seker
1 bardak nisasta (ben misir nisastasi kullandim ama eminim bugday nisastasi ile de guzel olacaktir)
1 cay bardagi sivi yag
1 paket kabartma tozu
Aldigi kadar un

Ust kismi icin:
tarcin+toz seker karisimi

Butun malzemeleri karistirip hamur haline getiriyoruz. Hamurun cok kati olmamasi gerekiyor. Bu nedenle elinize azicik yapismayi birakirsa hamurunuz hazir demektir. Ama sakin cok da civik yapmayin, yoksa firina girince yayilirlar. Hamuru bir kac parca halinde merdane ile 1/2 cm kalinliginda aciyoruz, kaliplarimizla kesip tepsiye yerlestiriyoruz. Onceden isitilmis (350F~175C) firinda uzerleri pembelesene kadar pisiriyoruz. Firindan cikar cikamaz kurabiyeleri tarcin-seker karisimia bulayip servis yapacagimiz tabagimiza aliyoruz. Tabaga aldiktan sonra biraz daha seker karisimindan ust kisimlarina koyabilirsiniz. Sicakligi sayesinde sekeri icine cekecektir. Afiyet olsun...

19 comments:

PAPATYA PRENSES said...

Kuşummm benim sana küser mişim hiç ben:) Sadece özledim o kadarrrr:)
Rabbim işlerini rast getirsin inşallah..
Kolaylıklar dilerim
Kocamaaaaannnnnnn sevgiler

GANNE said...

Canım benim ya ne güzel olmuş kalıp ve kurabiye olayımız. Kalb kalbe hep karşı zaten. :))) Seninkiler de çok güzel olmuş. Ellerine sağlık. Ben de bir daha ki gelişe istiyorum. :))
Canım valla yoğunluktan ikimiz de hiç blogumuzla ilgilenemez olduk. Ama kafa dağıtmak için süper oluyor. Arada kendimizi mutfağa atmak en güzeli. Allah yardımcın olsun sana da işlerinde. 14 Aralık gelse de rahatlasan be şekerim. Opuyorum.

Calimero Mutfakta said...

oo minik kusum kisa bir donus yapmis bloglara.. hem de nefis kurabiyeleriyle.. ellerine saglik minik kusum.. Allah islerinde yardimcin olsun.. yuzunu kara cikarmasin insallah.

ayseyaman said...

Ortakcım işlerinde kolaylıklar diliyorum sana...
Teyzenin hanim susturan kurabiyelerini hatırliyorum :)Bu tarcinlilarda cok guzel görünüyor eminim tadları çok daha güzel olmuştur..;)
Ellerine saglik sevgilerle

Aybike Ceylan said...

Sevgili Kusum,
Harika olmus, ellerine saglik.
Guzel bir hafta sonu diliyor, sevgilerimi gonderiyorum.

banu kırmızıgül said...

ellerine sağlık canım nefis görunuyorlar. sevgilermle..

Yaren said...

Cok güzel görünüyor,ben tarcina bayilirim zaten .Kokusu da cok hos oluyor.Ellerine saglik canim nefis olmuslar.Iyi pazarlar diliyorum.

ebruakin said...

Selam canım,
Ellerine sağlık. Nişastalı kurabiyeleri ben de çok severim. Tarçın da çok yakışmıştır eminim.
Öpüyorum.
Sevgiler...

LaMa said...

hocam seni gulenayin sofra'sinin florida subesi ilan ediorum :)
Ben kurabye ozurlu oldugum icin denemedim ama arkadaslarda yedim (cok populer bir tarif ) hos bir tadi var gercekten. size de afiyet bal seker olsun
Islerinde kola gelsiiin, sikma canini
take it easy!

Aynur said...

bende yeni kalip aldim denemeyi dusunuyordum ne zamandir bari bu tarifle deniyeyim :) eline saglik
kolayliklar dilerim...

www.aynurdantarifler.blogspot.com

Aynur said...

Bilgilendirmen icin tesekkür ederimm cok cok cok:) ama ama amaaa korkutun beni:) Ben sinir olmak istemiyorum en iyisi dedigin gibi bi tarifi kalipsiz olarak kullanmali derim ben:)

www.aynurdantarifler.blogspot.com

PAPATYA PRENSES said...

Pufff sıkıldım ama kuş,nerdesin yaa

Unknown said...

Küskünlerin barıştığı, sevenlerin bir araya geldiği, rahmet ve şefkat dolu günlerin en değerlilerinden olan kurban bayramın kutlu olsun... Ailen ve sevdiklerinle daha nice bereketli, sağlıklı ve huzurlu bayramlar dilerim…

Aybike Ceylan said...

Bayramini kutluyor, daha nice bayramlara saglikla, hep birlikte ve huzurla diyorum.

Sevgilerimi gonderiyorum.

banu kırmızıgül said...

Kurban bayramınızı en içten dileklerimle kutlarım. sağlıklı mutlu bayram geçirmeniz dileğiyle
sevgıler..

serinmavi said...

Hayırlı ve huzurlu bir bayram diliyorum...Sevgiler....

Chocolatecan said...

mutlu ve huzurlu bir bayram dilerim :)

Anonymous said...

Canım Kuşummm,

mutlu güzel bayramlar..

hanım susturan ismini pek sevdim :))) Tarçınlı kurabiyeler misss.

ellerine sağlık hayatım...

Sıcacık sevgiler.
www.misssgibi.com

PAPATYA PRENSES said...

Kahkahalar, yeni heyecanlar, bebekler, düğünler, eğlenceler ve tatlı süprizler olsun..Tatlılar olsun kazandibi, tarçınlı kurabiyeler, elmalı kekler, şekerli kahveler..Görüşmek için telefonlaşmalar olsun..Buluşmalar olsun, kavuşmalar olsun..Kayıplar, depremler, afetler olmasın. Kırgınlıklar, anlaşmazlıklar, ayrılıklar, yalanlar olmasın..biz" olsun; "ben" olmasın...mutluluk parayla, eğlence zoraki olmasın veee bir kere söylensin, yeter olsun..En önemlisi sevgi olsun...
Aşkolsun..
("v")
'v'
Daha ne olsunn dimi amaa:))
Kuşum bayramın mübarek olaaa