Friday, May 18, 2007

Ye #22 - Nisasta Kurabiyesi

Kurabiye diyince aklima once rahmetli anneannemin yaptigi nefis un kurabiyesi gelir. Ustlerinde birer kayisi cekirdegi, derin catlaklar ve nefis bi tat. Babam yurtdisinda calisiyordu o zamanlar. Izne geldiginde anneannecigim babam seviyor diye meshur kurabiyelerden yapardi. Anneannecigim bu dunyayi terkedip gidince bir daha o tadi bulamadim hic bir kurabiyede. Bu tarifini verecegim nisasta kurabiyesini de ablama ait sanirdim. Zira yazlari ablacigim bu kurbiyeden yapar biz de aksam ustu cayinin yaninda yerdik bir guzel. Gelin gorun ki bu tarif meger bizim kuzene aitmis. Onu da az once msn'de konusurken kendisinden ogrendim. Sezarin hakki Sezar'a diyip kuzenimin nisasta kurabiyesi diye adini degistiriyorum artik :) Kuzenim, Tugba, bu sene mezun oluyor universiteden insallah. Son sinavlari varmis bu ara. Basarilar ve kolayliklar diliyorum. Kuzenim demisken teyzosumu da burdan kocaman opuyorum, kokulu kokulu...

Bir an once tarife gecsem iyi olacak cunku hazirlanmayi bekleyen bir valizim, bir de son haline gelmeyi bekleyen bir sunumum var. Insallah yarin sabah yola cikiyorum Nashville'e dogru. Amerikali bir arkadasla beraber gidiyoruz. Havaalanina kadar kismen ben kullanicam arabayi, insallah kazasiz belasiz geri donerim. Dualarinizi eksik etmeyin. Buyrun bakalim Ye #22'nin tarifi:

Malzemeler:

250 gr margarin (veya tuzsuz tereyagi)
1 bardak pudra sekeri
2 yumurta
1 bardak un
Aldigi kadar nisasta
1 kabartma tozu

Oncelikle margarin, pudra sekeri ve yumurta iyice karistirilir. Daha sonra unu, kabartama tozu ilave edilip aldigi kadar nisasta ile yogrulur. Onceden isitilmis (325F - 170C) firinda pisirilir. Afiyet olsun...

NOT: Sakin tek basina yemeye kalkmayin yoksa Allah korusun bogulursunuz. Denedim de biliyorum. Mutlaka cay veya kahve ile tutketin.

NOT2
: Efendim ilk yayinlama sonrasi bir ekleme: Teyzosum ekledigim notu gorunce msn'den kuzen vasitasiyla su bilgiyi gonderdi. Aslinda bu kurabiyenin adi Hanim Susturan imis. Cok begendim ben bu yeni adi. Bence erkeklerin basinin altindan cikmistir boyle bir isim vermek, siz ne dersiniz?

37 comments:

Anonymous said...

Minik Kuş'cum çok güzel olmuş kurabiyelern, bende çok seviyorum ama şu yerken damağa yapışması olmasa, bence ismi cuk oturmuş, bırak hanımları gerçekten insan bu kurabiyeyi kuru kuru yerse konuşamazki, ellerine sağlık, sevgiler, iyi haftasonları..

Anonymous said...

minik kuşum ellerine sağlık kuzeninede teşekkürler.inan üzerindeki çatlaklar harika bir görüntü vermiş :) tarifi aldım sevgiler.

sevdamavisi said...

Selam,
çok hoş ve farklı bir kurabiye olmuş ellerine sağlık. daha neler göreceğiz kimbilir, harika tarifler var. sevgiler

Anonymous said...

merhaba Minik kuşcuğum, nefis bir görüntü. O çatlaklar hele bayıldım...

Kuzenine teşekkür edelim tarif için.. Bu sırada hanım çatlatan süpper bir isimmiş :)))

Sana iyi yolculuklar. Umarım sorunsuz gider gelirsin.

Sıcacık sevgiler...

yemek said...

Minik kuş, çook güzeller kıtır kıtır olmalı.Ellerine sağlık canım.
Selamlar...

Anonymous said...

Kuşummmmm bu kurabiye harika görünüyorr,eline koluna sağlık..
Gittiğin yerlere kazasız belasız git ve gel..Allah başarı versin inşallah kuş,öptüm seni kocaman:)

www.bayanlulu.blogcu.com

serapin mutfaginda pisenler said...

Sevgili minikkus,bayilirim nisasta kurabiyesine o kadar guzel catlamislar.Ellerine saglik.

Gorusmek uzere canim.Sevgiler.

Anonymous said...

merhaba canım
sevgili minik kuş
kurabiyelerin görüntü itibari ielede harika
tam yemelik keşke olsaydı :):):)
ellerine sağlık sevgiler

Minik Kus said...

Ebru, bence de ismi bayagi yerinde olmus. Tesekkurler...

Pastaci Kiz, tesekkurler. Catlaklar gercekten de cok guzel bir goruntu verdi.

Sevdamavisi, hosgeldin, tesekkurler. Ben de ilk firsatta sana ziyarete gelip bakicam ne var ne yok.

Zerrin-miss, tesekkurler. Aynen isim tam yerinde. Guzel dilekelrin icin de ayrica tesekkurler...

Minik Kus said...

Lavantin, kitir kitir oldu cidden. Cayla super oluyor, kahveyle de.

Lulu, tesekkurler guzel dileklerin icin, ARO

Serap, tesekkurler...Ben de cok seviyorum bu kurabiyeleri.

Esra, atla ucaga gel. Daha bitmedi kurabiyeler. Ama yaninda kediciklerden birini getirip bana birakip gideceksin tamam mi? Sevgiler...

balli bildircin said...

bende yapicam bu kurabiyelerden:)
tesekkurler minik kus

LaMa said...

Hanim susturan degisik bir isim olmus:) Bu baglamda ben de yaptigim tas hatta kaya sertligindeki kurabiyelere " Bey korkutan!" adi verebilirim. Kizdirirsan kafana atarim diye yani :D

Aybike Ceylan said...

Minik Kus'
Ellerine saglik, cok guzel gorunuyor ve de basarilar diliyorum. Iyi pazarlar.

Anonymous said...

canım bende bu kurabiyeleri çok seviyorum,harika görünüyorlar ellerine sağlık...
selamlar...
www.denizesintisi.com

GANNE said...

Minik Kuşum, ne güzel çatlamış kurabiyelerin. Nefis görünüyor.Ellerine sağlık.
Teyzoşun ve kuzenin katkılarından dolayı onlara da teşekkürler. Yalnız yememe konusunda da çok haklısın. Nişastalı kurabiyeler öyle oluyor. Ama bu lezzeti tatmak için değer. :)
Sen yola çıkmışsındır. Varınca ses et. Merak ederim. Sofroluk maceralarını da anlat. Bekliyoruz. Bizi ihmal etme guzelim. Opuyorum. AEO.

Yelda Özyurt said...

Ellerine saglik, cok guzel gorunuyorlar, benim kurabiyelerime de cok benziyor tarifi. Bana gelen yorumlarda da ismini 'kaynana bogan' olarak duydum, cok guldum:)

butterfly said...

Minik Kuş ben bu kurabiyelere bayılırıııım:). Annem biz küçükken sık sık yapardı, o da üzerlerine birer bütün fındık koyardı. Ama bu seninkiler bambaşka görünüyor, o çatlak hallerine bayıldım. Şimdi olsa kuru kuru bile yerdim ben:).
Sevgiler.
aslı

Anonymous said...

Minik Kus Nashville'de :)
kuşum bee çabuk gel oldu muu özledim seni :)

www.bayanlulu.blogcu.com

Minik Kus said...

Selvacim, afiyet olsun :) Bebisine de kan olsun (sacma oldu ama idare et :))

Lamam, bence cok guzel bi isim olur senin kurabiyelere de. Gerci ben o kadar sert olduguna inanmiyorum ama olsun, kafalarini da kirmamak lazim di mi?

Aybike, guzel dileklerin icin tesekkurler.

Ebru, tesekkurler. Herkesin sevdigi bir tat galiba :)

Minik Kus said...

Gannem, saolasin. Benim de gozum senin kurabiyelerde kaldi, deniycem ins. Haberlestik gidiste, ben simdi de dondum evime :)

Yelda, cok guldum ya. Bu da ilginc bi isim olmus :)Tesekkurler...

Butterfly, findikli hic denemdim ama bence oylesi de cok guzel olur. Burda butun findik bulursam oyle de denerim bi gun ins.

Lulu, geldim ben cok sukur. Insallah bu hafta yine yazicam. Sataja gitmeden bi vedalasalim degil mi? Sevgiler...

Anonymous said...

berhaba çok güzel görunuyor kurabiye ellerinize sağlık sevgiler...

Leziz Sofralar said...

Minik kus ellerine saglik harika olmus kurabiyeler ayrica catlaklarda yakismis nefis bir görüntü olmus canim sevgiler...

Anonymous said...

kuş eve dönmüşş :)
bende senin kurabiyelerinden yaptım misafirlerime ama annem tutturdu illaki mantar kurabiye olsun:) bende şeklini öyle yaptım:)
yarın yayınlarım inşallah,tadı tek kelimeyle süperdi:)
www.bayanlulu.blogcu.com

ayseyaman said...

minik kuş'um mümkünse ben çayla kahve ile alayım! 2. bir kaza daha atlatmak istemem..
Canım anneanneni rahmetle anıyorum, ruhu şad olsun.
Bu kurabiyelerin hikayesi, geçmişi var, ismi bile farklıymış. Ben de teyzoşun söylediği ismi beğendim..:)
Ellerine sağlık canım..
Allah size zihin açıklığı ve kolaylıklar versin..Kazadan beladan korusun..amiiin!
kendinize dikkat edin..
tekrar görüşünceye kadar sağlıcakla kal...
sevgilerle

Minik Kus said...

Banu, hosgeldin, tesekkurler...

Lulu, ne guzel benim tarifimi kullanmis, sevindirik oldum :) Mantar sekli guzel cikti mi bari? Guzel olduysa bir daha ki sefere ben de oyle yapayim :)

Seval, tesekkurler :)

Aysem, aman dikkat. Suda bogulmaktan kurtulmususn cok sukur ama bu kurabiyelerin de geri kalir yani yok. Allah hepimizi kazadan korusun canim. Ankara'daki patlamayi duydum ben de :( Netten takip ediyorum, Allah rahmet eylesin olenleri :( Cok uzuldum ya ben de. Canim ulkemde yine basladi olaylar, Allah beterinden saklasin ins.

ebruakin said...

Selamlar,
Bloğunuzu Lulu'nun sayfasından gördüm. Nişastalı kurabiyelere bayıldığımı yazmıştım ona da.
Sizinki inanılmaz güzel görünüyor.
Ellerinize sağlık.
Sevgiler.

Selen said...

Minik kuşum,
Tarif süper. Ben de geçen un kurabiyesi yaptım. Anneanneciğininkine benzemez eminim ki ama bir dene derim. Lezzeti gerçekten de güzeldi. Bu arada hanım susturan lafı da komik olmuş. Biz bunun adına 'hanımlar susmadı, beyler çatladı' desek :))
başarılar canım

Sinem Keleş said...

Minik Kuş ellerine sağlık, kurabiyelerin görüntüsüne bayıldım! Annem de yapar nişastalı kurabiye ama seninkiler daha bir çatlak daha bir güzel olmuş sanki, aman annem duymasın:)

Minik Kus said...

Ebru, hosgeldin, tesekkurler. Ben de bir ara ugriycam sana ins.

Selencim, gordum senin un kurabiyelerini. Hemen not ettim zaten :) Ins. deneiycem bir ara. Sevgiler...

Sinem, aramizda merak etme soylemem annene :) Benim de ilk denememdi, muhtemelen acemi sansindan boyle guzel oldu :) Tesekkurler, sevgiler...

ebruakin said...

Tekrar Selamlar :)))
Yorumların için çok teşekkür ederim.
Kadayıfa gelince... Ben, tarifini verdiğim hali dışında, kadayıf yiyemiyorum. Sütlüsünü çok seviyorum. Ama tabii ağız tadı kişiden kişiye değişeceğinden, çok iddialı da konuşamam. Eğer çok beğendiğin bir tarifin varsa bildiğinden vazgeçme derim. Ama yeni tadlara meraklıysan, kadayıfının yarısını da benim tarifle dene istersen...:))
Sevgiler...

serinmavi said...

Bu çatlaklara bayıldım doğrusu,çok cazip görünüyor.bu kurabiyenin diğer bir adı ''kaynanaboğan'' kaynvalide sevmeyen gelinler tarafındanmı bulunmuş bu tarif acaba :)

Selametle gider ve dönersin inşaallah canım,kolaylıklar diliyorum sana Rabbimden.....Gurbetçiler birer ikişer geliyor vatana,sende böyle bir durum yokmu acaba?

Selam ve sevgiler...

Hesna said...

çok iştah açıcı görünüyorlar eline sağlık.

Hesna

Minik Kus said...

Ebru, tesekkurler. Sutlusunu deniycem ins.

Oya, tesekkurler. Bu isim de fena degilmis :) Ben staj sonrasi insallah Agustos'ta Tr'de olucam. 3 haftacik ama napalim :(

Hesna, tesekkurler...

aslı said...

Minik kuşum kurabiyeler nefis olmuş ellerine sağlık....sevgiler

Minik Kus said...

Asli, tesekkurler... Sevgiler...

ayseyaman said...

Merhaba Minik kuşum,
nasılsın, neler yaptın? Sunumum iyi geçti mi?
Canım ya bizde netten haberleri katıp ediyoruz, saat:21:30 oldu mu Türkiyedeki gazeteler güncellenir. Allah ölen kardeslerimize rahmet eylesin..Büyükşehirler tetikte Allah korusun güzel ülkemizi.
canım kendıne iyi bak
sevgılerle, haberlerini bekliyoruz.

Chillyday said...

Merhaba Minik kus
Bu kurabiyeyi cok severim. Tarifi kaybetmiştim sende bulunca cok sevindim. Ve asıl soylemek istedigim ben bu kurabiyenin adını''Damat boguldu'' oldugunu sanıyordum. :)))))Tarif icin tekrar tsklrrr