Tuesday, May 8, 2007

Meyveli Yas Pasta

En son tatli tarifi vereli uzun zaman olmus. Arsivimde zeytinyagli yaprak sarmasi ile ayni gun yapip, arkadaslarima ikram ettigim meyveli yas pastayla karsilastim. Eeee dedim firsat bu firsattir. Buyrun bakalim meyveli pastamiza. Pandispanyasi daha once tarifini verdigim Kremali Pasta ile ayni. Tek degisiklik kremasinda. Bu defa nisasta ve un karisimi kullandim. Bir de Turkiye'deki un ve nisastalar burdakinden farkli. Turkiye'de yaptigim pastalar icin her bir bardak sut icin bir yemek kasigi (silme) un yeterli olurdu ama burda yeterli olmuyor malesef. Nerdeyse iki kati kadar kullanmam gerekti. O yuzden Turkiye'dekilere onerim malzeme listesinde vermis oldugum un ve nisasta olculerini 2/3 ile carpip o olcude kullanin. Aksi taktirde oldukca koyu kivamli olur kremaniz.

Krema Malzemeleri
:

3,5 bardak sut
2 yemek kasigi dolusu un
3 yemek kasigi dolusu nisasta
1 paket vanilya (veya limon kabugu rendesi)

2/3 bardak toz seker


Butun malzemeleri, vanilya (veya limon kabugu rendesi) haric karistirip ocaga aliyoruz. Koyulasip kaynayana kadar surekli karistirarak pisiriyoruz. En son vanilya veya limon kabugu rendesini ekleyip ocaktan aliyoruz. Isterseniz azicik margarin veya tereyagi ekleyebilirsiniz. Ben hafif olsun diye eklemedim. Pandispanyamizi ikiye bolup sulu recel ile islatiyoruz. Bunun amaci kremanin keke yapismasini saglamak. Ilk kata krema dokup uzerine yuvarlak dilimlenmis muzlari, kucuk dogranmis cilekleri, kivileri ve iri cekilmis cevizi ilave edip azicik daha krema dokup ust kati koyuyoruz. En ustu yine sulu recel ile islatip kremamizi dokuyoruz. Kremanin yanlardan kendi kendine akmasini saliyoruz. En ustu de istedigimiz sekilde meyvelerle susluyoruz. Afiyet olsun...

29 comments:

Aybike Ceylan said...

Miniki Kus,
Harika olmus, ellerine saglik:)
Sevgiler.

*Ra said...

Minik kuş merhabalar.
Bazı yabancı kaynaklı tariflerde kullanılan şeker de çok geliyor bana. O nedenle güvenip de o tarifleri uygulayamıyorum artık. Sen undan bahsedince aklıma geldi. Demek malzeme farklılıklarından kaynaklanıyor aynısını yapamamam.
Pasta nefis görünüyor ama yaprak sarmasına bittim.
Sevgilermle.

Minik Kus said...

Aybike, tesekkurler, sevgiler...

Rabia, un ve seker olayi ulkeden ulkeye degisiyor sanirim. MEsela burdaki sekerlerin daha az tat verdigi soyluyor arkadaslarim. O nedenle yabanci kaynaklardan alinan tariflerde seker miktarini dusurmek gerek. Un konusunda da bir orta yolu bulamadim. Burda cok degisik un cesitleri var, hepsi farkli farkli. En kolayi, bol un koyup eger koyu gelirse sut ekleyerek acmak bence :) Sevgiler...

Anonymous said...

Minik Kuş , pastan çok güzel duruyor orada ama alttaki dolmalar da en az onun kadar güzeller ellerine sağlık
sevgiler

Anonymous said...

harika bir pasta yapmışsınız meyveli çok hafif oluyor ellerinize sağlık..
siberella.blogcu.com

yemek said...

Merhaba Minik kuş, meyve salatası gibi, çok güzel bir pasta.
Bende internetten aldığım ölçülerde bazan hayrete düşüyorum. Geçenlerde bir çorbaya 1,5 bardak kadar şehriye diyordu, yarım bardak bile fazla gelmişti, çünkü içinde zaten unda vardı!
Bu durumda tarif denerken tecrübye kulak vermek gerek galiba.

Sevgiler...

Anonymous said...

Meyvelerle süslediğin pastan çok güzel olmuş. Mayıs ayına çok uygun bir pasta.
Krema yapımında bende yeni yeni nişasta kullanıyorum. Tadı ve kıvamı daha hoş oluyor.
Ellerine sağlık.

Sevgiler...

Anonymous said...

Minik kuş'cum pastanın görüntüsü süper olmuş, meyveli meyveli ne güzelde gider, ellerine sağlık, sevgiler..

Anonymous said...

Harika bir sunum olmuş.
Ellerine sağlık.
www.lezzetavcisi.net

aslı said...

Minik kuş ellerine sağlık pastan harika görünüyor kesinlikle denenmeli diye düşünüyorum...sevgiler...

Minik Kus said...

Nur, hosgeldin. Tesekkur ederim

Sibel, tesekkurler. Kesinlikle haklisin meyveli pastalar cok daha hafif :)

Lavantin, tesekkur ederim. Olculer bazen tutmuyor malesef, o yuzden illa ki kendi mantik suzgecinden de gecirmen gerekiyor. Ne de olsa, insan kendi kullandigi malzemeleri zamanla tanimis oluyor. Sevgiler...

Isil, tesekkurler. Ben de annemden gordugum yontemle hep un kullanirdim ama nisasta da hic fena olmuyor, hatta en guzeli un ve nisastyai karistirmak. Sevgiler...

Minik Kus said...

Ebrucum, tesekkurler. Meyveli meyveli cidden cok guzel oluyor.

Nihal, tesekkurler guzel sozlerin icin.

Aslicim, dene mutlaka. HEm kolay hem hafif.

LaMa said...

ruyamda koocaman cikotaali bir pasta yapmistim dun gece,bu bir ilahi mesaj mi yoksa:) senin pastayi gorunce aklima geldi :D
SVegiler Hocam

Anonymous said...

Yine herşey harika görünüyor...
Ellerine sağlık...
:)

Anonymous said...

yine herşey harika görünüyor..
ellerine sağlık...

serinmavi said...

Eline sağlık canım,renk renk bahar gibi bir pasta olmuş....

Selamlar....

Minik Kus said...

Demek cikolatali pasta gordun ha, o zaman sen de bir cikolatali pasta tarifi ver de, bizim de agzimizin suyu aksin :) Saygilar Hocam

Zuleyla, tesekkurler. Blogunu yenilemisisn hemen geldim ziyarete :)

Serinmavi, tesekkurler. Tam zamani degil mi boyle meyveli pastalarin :)

Leziz Sofralar said...

günaydin minik kus,
harika seyler hazirlamissin pastanin görüntüsüne bayildim mutlaka deneyecegim sarmaya birsey demiyorum zaten nefis olmus ellerine saglik sevgiler...

GANNE said...

Minik Kuşum, elleirne sağlık. Minik çok şirin bir pasta olmuş. Meyve süslemeleri de çok güzel. :) Ya bak şimdi de ben kıskandım, hep ordaki arkadaşlarına güzel pastalar börekler yapıyorsun. Biz de isteriz. Opuyorum...

Anonymous said...

kuuuuuuuşşşşş:)
Çok güzel bir pasta olmuş,ellerine sağlık.öptüm seni sevgilerrr
www.bayanlulu.blogcu.com

acelya said...

Minikus,pasta harika gorunuyor tam bir yaz pastasi.Meyvalar bollasmaya basladi denemek gerekiyor bence.Ellerine saglik.Sevgi ve selamlarimi gonderiyorum.

Unknown said...

Pasta çok güzel olmuş süslemeyi çok güzel yapmışsın....ben hazır krema sevmiyorum pastalarda onun için kreman dikkatimi çekti en kısa zamanda deneyeceğim ellerine sağlık...

Hesna said...

Merhaba
Bol meyveli ve hafif bir pasta. Çok güzel eline sağlık.

Hesna

Minik Kus said...

Seval, hosgeldin. Tesekkurler...

Ganne'm benim, ben de hep keske o zamanlar evim olsaymis, pasta borek yapip birlikte yeseymisiz diyorum ama kismet Amerika'yaymis. Siz gelin buralara ne guzel olur :)

Lulu, tesekkurler...

Minik Kus said...

Acelya, tesekkurler. Yaz icin meyveli pastalar ock guzel oluyor.

Zerrin, hosgeldin. Seni Zerrin-miss ile karistirdim basta ama bir baktim baska bir blog. Yakind aziyaretini gelicem. Tesekkurler...

Hesna, tesekkur ederim. Sevgiler...

umran said...

Minik kus ,
Ziyaretine geldim.Sevgiler

Hakkı Arıkan said...

www.agzimintadi.blogspot'dan merhaba. Pasta harika görünüyor. Hazır Florida'ya gidip Latin kültürüne yaklaşmışken (Miami'de yaşıyor olmasanız da) şöyle exotic tropical meyvelerden bir versiyon yapmayı deneseniz nasıl olur? Papaya, passion fruit, mango vs vs ;)

Leziz Sofralar said...

Anneler günün kutlu olsun canim sevgiler...

Minik Kus said...

Umran, tesekkurler...

Hakki Dayi, ben de isterim aslinda tropik meyvelerle pasta yapmayi ama nedense ben hic birinin tadini begenmiyorum :( En guzeli yine muz, cilek ve kivi :)

Seval, tesekkurler. Senin de anneler gunun kutlu olsun.